Saturday, January 12, 2008

《在路上》Road trip

What can I say about this book?
I like it
For some reason that I can not say love it
Cause I am reading the chinese edition
And the translator seems to have some difficulty in making some point clearly
So I can just say that I like it but to adore it

What's the meaning of life
The author seems to seeking this
So he and his friend went to all these travels

I love all the roles in it
Even all the losers and the bitches
They just alive
And Everyone just want to live a letter life
So all the performers are just the bored toys to god

Maybe I am just longing for something
Or just I am willing to seeking more than the normal life
Or I am just longing for that Americam dream
I do not know

噪杂的文字
噪杂的故事
简直就是一口气可以一直读下去
然后呢,无尽的感叹
“垮掉的一代”实际上生活得很无奈,也很精彩
他们只是想追求人生的意义而已
尽情的感受并享受人生

虽然他们更像社会毒瘤、无政府主义
但是他们也有他们善良的一面
他们只是不想停下脚步,到处走走看看
感受自己还活着的事实
而且为着能继续走下去奔波,即使那份差事是那么的龌龊无聊
至少他们的生存欲望是积极的

我不喜欢迪安,虽说他的生活是那么的精彩
至少作为男人是应该羡慕下
但我更加欣赏萨尔这个角色
他有点文绉绉,但是更多时候是个旁观者
大概我永远都成不了迪安那样子的人
但是我却可以成为萨尔
如果我愿意的话
不过我是不可能放的开的,所以这种可能大概就是我做白日梦的时候吧

远在南半球的M就试过这样子的生活
在去年国庆的时候
和朋友开着车出去旅游
说路上,许多人都是自己开车旅游
然后到了某个地点钱花光了
就停下在农场打工
然后筹到下一笔旅费的时候就又开始上路

至少我向往这样子的生活
所以我放任我的思路,随着作者的思路在美国各个不同的地方周游
(也许,我可以做的,只能寄希望给下一辈的人咯)

那一天,要我真的放的开
我也要开始这种 on the road 的旅程
首先是去西藏,体验下西部的生活
然后再去北方
不为什么
只想体验下那种自己活着
看看自己能走多远而已

看来我还是挺向往垮掉。。。。
--------------------------------------
http://www.booktide.com/newcreader/mzkj/BETTER/jts/jls.htm
http://www.douban.com/subject/1917972/

No comments: